Lita aldrig på en våg..

vikten jag har nu kändes inte rätt.. Alltså, självklart väger jag för mycket.. Men jag menar att det vågen visar samt känslan i kroppen passade inte ihop.. Först tänkte jag att min kropp förändrats sen jag fått barn.. Vilket gjorde att jag började fundera på att eventuellt bli tvungen att gå ner ännu mer än planerat... Eftersom jag i nuläget har mer mage än vad jag haft tidigare vid ungefär samma vikt...
 
så började jag tänka på den digitala vågen som innan graviditeten blev knäpp och började visa olika varje gång och i snitt ca 5kg för mycket.... Litade stenhårt på min gamla våg.. Tills nu..
 
när jag skulle ställa mig på vågen en dag insåg jag att den inte var nollad.. Alltså, snurrskivan stannade inte på noll när den stod stilla.. Utan visade på ca 5kg under noll..
 
jag väger alltså 5kg mer än beräknat.. Vilket både känns jobbigt och skönt.. för det betyder att kroppen kanske inte har förändrats så mycket ändå.. Men det betyder också att jag måste dra fram den så det blir rätt... 
 
en sak till som känns skönt är ju att jag insåg detta nu och inte när jag vägde som mest.. För jag tyckte det var nog illa som det var! Jag har ju ändå gått ner lika mycket, bara det att jag hela tiden egentligen vägt mer... Och vad spelar de egentligen för roll? Det är ju bara en siffra.. Det viktiga är ju att jag gått ner i vikt och att jag fortfarande går ner..
 
 har nu ställt tillbaka vågen.. Vilket betyder en del justeringar.. Men jag har ju fortfarande gått ner lika mycket.. Och rätt ska vara rätt.. 
 
 


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0