En förlossning senare...

en underbar dotter och en himla massa extra kilon rikare..

vet inte riktigt hur mycket jag vägde som mest under graviditeten.. slutade som väga mig mot slutet när det började visa 3 siffror på vågen.. huvva.. hade iallafall en inskrivningsvikt på 81 kg och nu en vecka efter förlossningen visade vågen 95kg ... så det är en bit tillbaka..

men jag tar det lugnt, man ska inte träna för hårt i början har jag hört och absolut inte hålla på med några dieter så länge man ammar.. dessutom väntar jag på stygn som ska läka innan jag ens kan gå ut på en promenad.. längtar sjukt mycket tills jag kan börja vara ute och gå med vagnen.. håller tummarna för att amning och promenader ska räcka för att komma tillbaka till utgångsläge där just under 80kg.. sen har jag ju en hel del kvar ändå.. men det tar vi senare..

kommer nog inte vara så aktiv här till en början heller.. men jag har ju mest den här bloggen för min egen skull.. för att ha ett bra ställe att notera för mig själv hur det går.. så jag ska försöka att åtminstone uppdatera varje söndag som är min vägdag.. speciellt eftersom jag just nu mest måste vila och ta hand om den lilla och inte kommer kunna ut röra på mig än på kanske några veckor.. förlitar mig på att amningen i kombination med att jag tappar vätska som kroppen sparat kommer göra att jag ändå går ner nåt kilo eller två nu i början..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0