Jag har faktiskt en anledning...



ja jag har en anledning till varför jag inte bloggat alls på ett bra tag... tappade bort mig lite där i våras..stod still i vikt en stund... och när jag väl började få tillbaka orken och lusten att tag i det igen så kom ett annat väldigt oväntat besked...

jag är gravid..

så det blev ju direkt att lägga planerna med vikten på hyllan en stund...
men det gör inget... jag kan nog tänka mig att bli lite tjockare en stund.. för jag vill verkligen ha det här barnet.. det är mest bara lycka.. förutom hormonspöken och ryggont.. men det får man väl leva med..

fick dessutom ut en till väldigt positiv sak av det här.. snusandet är numera över för alltid.. en börda mindre att bära.. och det känns ju helt galet bra faktiskt.. SKÖNT... trodde aldrig jag skulle kunna sluta bara sådär heller.. men från att jag fick beskedet så blev det inte så svårt... det var ju bara att sluta för bebisens skull... och när jag helt plötsligt inte gjorde det för min egen skull utan för någon annans så var det inga problem alls...

så nu blir jag borta från den här bloggen ett bra tag... har inte tänkt att blogga om min graviditet... så jag kommer väl tillbaka nångång efter att bebisen kommit ut och jag återhämtat mig tillräckligt för att börja motionera igen..

känner på mig att det kommer bli många långa promenader med barnvagnen... bor ju typ ute i skogen så det kommer väl inte finnas så mycket annat att göra när man ska vara mammaledig.. :P

oj... va konstigt det där lät... jag.. mamma.. ledig...eh.. jag har nog inte riktigt fattat detta ännu..

skulle ju iofs kunna skriva om motion under graviditeten... men jag är rätt säker på att det inte kommer bli så mycket av det tyvärr... har redan väldiga besvär med ryggen och höfterna.. går omkring och haltar... så den motion jag får är bara simning en gång i veckan... och det är knappt jag klarar av det... men jag gör så gott jag kan...

jaja.. iallafall beräknas bebisen komma i slutet av mars 2012.. så jag kommer väl tillbaka innan sommaren kanske.. om allting nu går som planerat..

puss och kram



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0