Nu blir det förändring..

Ny månad, nya tag..
och jag känner att det är dags att höja ribban lite..
har kommit in i mina nya rutiner och det känns inte alls jobbigt längre..
 
så nu har jag precis bestämt mig för att mars blir en bra månad..
har satt upp lite mål, för nu jäklar är jag igång !


Mål för Månaden mars

1. inte äta socker alls, och med det menar jag medvetet socker som kakor och annat.. sen finns det ju socker som är nästan omöjligt att undvika.. jag menar, det är ju fruktsocker i frukt... men sånt bryr jag mig inte om.. nä här handlar det om att låta bli att äta godis och annat... vilket jag inte ser som nåt större problem eftersom jag nästan eliminerat sockret helt redan... (jag har dock ett undantag och det är om någon fyller år)

2. motionera minst 30 minuter 6 dagar i veckan. och då menar jag 30min sammanhängande träning... så kör jag 20 min crosstrainer måste jag köra 10 min övningar efteråt..

3. spendera mer tid utomhus, vilket inte behöver vara speciellt mycket eftersom jag knappt är ute alls som det är nu.. med denna punkt menar jag alltså.. en kort promenad någon gång under dagen.. ett par gånger i veckan.. om inte annat 10 min på lunchen, det borde jag kunna klämma in ! jag behöver frisk luft !

4. hålla bättre koll på vad jag äter. nu jäklar är det slut med unnandet.. inte en macka här och en kaka där osv.. nu jäklar är det frukost, lunch och middag som gäller och två nyttiga mellanmål, typ frukt eller avocado...

5. gå ner till 75,8 kg. dvs 3,7 kg = 10kg totalt .. detta känns inte helt omöjligt faktiskt eftersom jag tagit drygt 3 kg i månaden.. så kämpar jag bara på ordentligt borde jag klara detta ! men jag har också lovat mig själv att inte bli besviken eller arg om jag inte klarar detta.. det är ju trots allt bara en siffra..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0