Vågar man lita på sin våg ?

jag håller på att bli vansinnig på min våg..

kan inte sluta smygväga mig.. och det gör väl kanske inte så mycket... om bara vågen kunde visa samma sak varje gång, men icket... det har varit väldigt mycket upp och ner och fram och tillbaka nu på slutet så jag började fundera...

så i morse gjorde jag ett test.. klev upp på vågen direkt på morgonen som jag brukar.. och den visade samma som igår, vilket kändes logiskt.. men sen testade jag fler gånger..

utgångsvikten är den jag hade igår, vilken jag inte avslöjar såklart förrens på söndag..

vägning 1 : samma som igår
vägning 2 : + 0,5
vägning 3 : - 0,3
vägning 4 : +2,5
vägning 5 : +2,0
vägning 6 : - 0,7

och sådär höll den på.. jag flyttade vågen ett par gånger runt i badrummet och den visade olika.. torkade av golvet och tassarna på vågen och fick ändå bara olika resultat... till slut gav jag upp... klädde på mig.. gick ner och åt frukost..

sen hämtade jag den gamla vågen som jag hade slängt ut på den inglasade altanen... det är en sån där gammal våg med snurrskiva som bara visar hela kilon.. iofs en väldigt bra våg.. förutom att den är gammal och ful och att man inte ser hekton på den...

och på den vågen vägde jag - 0,6 kg efter frukost och med kläderna på.. 

tror mest på den gamla vågen i detta skedet.. den har alltid fungerat.. 

när jag köpte den nya vågen stämde jag av min vikt mot den gamla vågen och dom visade ganska lika.. och den nya vågen tycker jag har fungerat bra fram tills nu.. vet inte vad den har fått för tuppjuck...

tror jag ska köpa nya batterier till den och se om det kan vara det som är fel.. vilket inte känns helt omöjligt..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0