Snöstorm ?

ja det är iallafall vad dom skulle kalla det i södra sverige... snöar som bara den ute just nu... och som jag sa tidigare så plogas inte vägen hem till mig lika ofta som dom plogar nere i samhället.. dvs.. jag körde 30 på 70väg hela vägen hem..

var jättenoga med att ta bort all snö från vindrutetorkaren på bilen innan jag åkte iväg.. så dom funkade helt okej.. för att vara min gamla skruttiga saab då.. men det varade inte länge.. efter en stund såg jag typ ingenting.. och kassa helljus, kassa vinterdäck och massor av snö på vägen.. suck.. dessutom en låååång uppförsbacke och massa kringelikrokar.. var knappt bilen orkade sig upp för backen..

innan nästa år måste det bli en ny bil.. just nu kör jag bara själv en till två gånger i veckan och samåker med mamma resten av dagarna... så just nu känns det lite onödigt att köpa en ny bil.. men nästa år har mamma bestämt sig för att gå i pension.. så då blir det inget mer åka med henne... och jag känner ingen annan som har samma arbetstider som jag och som bor i samma by..

har nyss kommit hem... har ätit middag.. ska nog försöka mig på lite träning om en stund.. :D


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0