jag har Jillian i mitt vardagsrum..



älsklingen var jättesnäll idag och köpte 1kgs hantlar i umeå till mig :D
hade egentligen tänkt ha hantlar som en belöning längst vägen men jag börjar tröttna på att bara köra crosstrainer så jag tänkte att det var dags för något nytt..

skaffade Jillian Michaels 30 days shred nyligen men hade inte testat än för att jag saknade just hantlar..
körde den första delen ikväll "level 1"och jag måste säga att armhävningar inte är min grej.. helt värdelöst svag i armarna.. men jag gjorde så gott det gick iallafall.. och det är väl det som räknas...resten av övningarna gick dock helt ok.. det brände ju ordentligt här och där.. men det gick att genomföra.. dock kände jag mig lite fånig emellanåt.. men det är väl sånt man får leva med..

sjukt vilket inflytande hon har, trots att hon bara var på tvn.. hon fick mig att köra på hela tiden utan att pausa bara för att det var lite jobbigt.. enda gången jag stannade upp var för att dricka vatten..

tycker dock att passet hade kunna få vara lite längre.. det är typ 20 min långt.. men det slutade när det var som bäst.. och jag ville inte köra level 2 också när kroppen inte är van vid sånna här övningar.. så jag avslutade med att köra 10 min på crosstrainern när jag ändå hade fått upp flåset.... nästa gång ska jag dock köra crosstrainer före istället för efter.. men eftersom jag inte riktigt visste hur död jag skulle vara efteråt så blev det som det blev..

tänkte börja med att köra det här passet två eller tre gånger den här veckan beroende på hur det känns och vad jag känner för.. så kanske jag kan öka på eftersom.. tanken är väl att man ska göra detta varje dag i 30 dagar.. men jag tar det hellre lugnt i början och känner hur det känns i kroppen.. jag är ju inte van vid sånt här..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0