En galen idé ?

fick som för mig något idag.. i morgon är min mamma ledig (brukar ju samåka med henne på morgonen) och när jag slutar jobbet ska jag och min sambo till min bror (vi är alltid där på onsdagar) så då brukar han hämta mig när jag slutar..

frågan är.... ska man våga ge sig på att promenera ca 1 mil till jobbet?

långa 60 minuters rundan jag brukar gå är ca 5,7 km (mätade lite snabbt på eniro).. brukar gå snabbare på sommaren, men nu får man ju gå försiktigt så man inte halkar.. dessutom plumsa i snö.. så alltså borde det ta mig ungefär 2-2,5 timme att gå till jobbet.. (förutsatt att det inte har snöat en massa.. för då har dom inte hunnit ploga innan jag ska iväg) vilket betyder att om jag börjar gå klockan 7.00 borde jag ju hinna fram  igod tid till klockan 10.00 då jag börjar..

alternativt åker jag med min sambo som åker nångång innan 7.. kommer ner till samhället och går en långpromenad.. men då lär jag ju gå den vanliga 60minuters rundan och vara klar kanske kl 8.00-8.30 nånting.. och vad ska jag då roa mig med i 2 timmar innan jag börjar jobba ?? dricka kaffe ?

ibland är det ett problem att man bor där man bor..
ska fundera vidare på den här ideén idag och se vad jag kommer fram till...

skulle ju vara kul att se hur lång tid det tar.. för jag har aldrig gått den vägen... bara en gång för många år sen.. men då gick jag från mamma och pappa.. och dom bor ytterligare 8km bort.. det tog ganska precis 3 timmar.. då var det sommar och jag styrde en cykel hela vägen.. (den hade punktering)



Kommentarer
kajje

det är helt värt att testa att gå från dig in till byn, men frågan är om du kommer bli helt slut i benen på jobbet senare under dagen? det är ju en bit att gå som sagt.

2011-02-08 19:10:11
URL: http://kajjekurr.blogspot.com
Emmas Form - Träning & Kost

Tippar också på att du kan få rätt ont i benen. Och skavsår kanske? Jag hade nog gjort den promenaden nån dag då jag var ledig :)

2011-02-08 20:31:35
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0