3. Ett fint idrottsminne

har egentligen inga fina idrottsminnen förutom detta..

när jag var typ 13år kom en ny häst till stallet där min systers häst stod.. ett vitt sto som hette danny.. hennes ägare hade tidigare haft en väldigt lugn häst och tröttnade ganska snabbt på danny.. tyckte att hon var för skvätträdd.. dom passade väl inte varandra helt enkelt... danny blev iallafall stående och alltmer frustrerad.. hon gick runt runt i boxen...

min syster pratade med tjejen som ägde danny så jag skulle få rida henne.. och det gjorde jag, många gånger och vi passade varandra perfekt.. danny kunde inte galloppera och inte jag heller.. hon var en underbar lugn och snäll häst.. tyvärr blev hon såld vidare och jag såg henne aldrig mer... men jag drömmer om henne ibland och glömmer gör jag aldrig..

var somsagt aldrig någon riktig hästtjej.. men det var något visst med den hästen..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0