1. Min idrottsbakgrund

idrottsbakrund ja.. vet egentligen inte om det finns någon större idrottsbakgrund..

men iallafall.. när jag var typ 4-5år gick jag i barngymnastik, vilket jag minns som ganska roligt..

på mellanstadiet provade jag på fotboll men insåg ganska snart att det inte var något för mig.. spenderade dock väldigt mycket tid i stallet med min syster som hade egen häst.. fortsatte rida när jag började högstadiet och tyckte det var roligt eftersom jag fick vara med min syster.. men ska jag vara riktigt ärlig så har jag nog aldrig varit någon riktig hästtjej.. gillade att rida men drömde aldrig om någon egen häst..

följde även min syster på gymmet nångång ibland och tyckte det var ganska roligt att styrketräna.. även om jag inte tog det på allvar.. var ju så lite gammal..

i skolan hatade jag idrotten, ända från lågstadiet.. detta mycket pga mobbing kombinerat med astma.. men det orkar jag inte gå in på just nu.. det enda jag tyckte var kul var orientering och badminton.. men på högstadiet sket jag nästan helt i idrotten.. gick en promenad eller styrketränade i skolans gym istället för att vara med på lektionerna..

i högstadiet höll jag även på med bågskytte, det tyckte jag var riktigt roligt.. men det var mest bara gamla gubbar och småkillar i klubben så jag tröttnade på även det..

på gymnasiet skolkade jag från varje idrottslektion.. vet inte ens hur den idrottshallen ser ut på insidan.. var aldrig ens in i den tror jag..

när jag var kring 20 år gammal insåg jag en dag att jag vägde hela 91kg vilket gav mig en chock och en spark i röven.. fick en crosstrainer av mamma som jag använde varje dag i en månad.. tröttnade dock på det och började ta långa promenader istället... använde dock fortfarande crosstrainern vissa dagar.. om jag inte orkade gå ut eller om det regnade.. och så fortsatte jag varje dag i 3 månader och gick då ner ca 15 kg.. efter det fortsatte jag röra på mig, tog promenader och körde crosstrainer ibland.. dock långt ifrån varje dag.. men jag gick ner lite till i vikt.. vägde kring 75kg i många år.. gick ner några kilon ibland som jag sen gick upp.. och ibland upp några kilon som jag sen gick ner.. höll mig ändå under större delen av tiden på kring 75kg.. var inte helt nöjd med den vikten.. men kunde ändå leva med det..

har aldrig slutat med promenader.. men jag började äta en medicin och gick under tiden jag tog den upp över 10kg.. behövde medicinen då så det var som inget att göra något åt..

men nu har jag bestämt mig för att faktiskt göra något åt det.. vägrar väga såhär mycket.. min kropp mår inte bra och inte mitt psyke heller..

så förhoppningsvis ser min idrottsframtid bättre ut än min idrottsbakgrund..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0