April, april din dumma sill.. du kan träna hur hårt du vill..

känner lite smått panik över att det stått still på vågen i två veckor nu.. jag vet såklart att det blir så ibland.. man hamnar på en platå och sen står man där ett tag innan man fortsätter neråt.. men det känns ändå inte roligt..

måste kanske börja köra mer crosstrainer igen.. har mest blivit promenader på sistone.. å så har jag sprungit en del också.. och jag tycker det borde göra av sig.. lite iallafall.. men icke det.. har iofs slarvat mer med maten.. så det har väl en viss betydelse det också.. men det är ju inte precis så att jag har vräkt i mig chips och godis och sånt.. bara det att jag började äta lite mer kolhydrater för jag kände mig lite yr och trött.. och det blev ju helt klart bättre.. fast trött är jag ju somsagt fortfarande.. men inte yr..

gillar inte dieter... nog för att jag emellanåt byter ut lunchen mot naturdiet bara för att jag är lat och inte orkar fixa lunchlåda.. men det gäller ju inte varje dag.. ibland planerar jag riktigt bra och tar med mig en god sallad och mellanmål...

men iallafall... jag vill inte gå på någon diet på heltid bara för att tappa vikt... jag vill bryta mönster och förändra mitt liv mot det bättre.. vilket jag inte tycker en diet gör... det är bara en tillfällig lösning som ofta leder till att man går tillbaka i dom gamla mönsterna direkt igen..

så vad ska jag nu göra.. planera mera.. variera mera..

måste verkligen sätta mig ner och göra upp en riktigt bra plan.. både över kost och över träning..för just nu känns det som att jag är på villovägar.. springer och springer men tar mig inte riktigt dit jag vill..

just nu skulle jag behöva någon som sa åt mig vad jag skulle göra och vad jag skulle äta..
men tyvärr så är det nog helt upp till mig själv att göra något bra av det här..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0