jogging-ångest..

åker på minisemester till norrbotten på torsdag.. blir ikea haparanda bland annat..
så jävla skönt att få vara lite ledig några dagar.. tyvärr blir det väl inte så mycket träning och en del slarv med maten.. vilket inte känns så kul.. men jag ska försöka hålla mig i kragen.. dricka mycket vatten och äta små portioner.. vill inte ha några plus på vågen hellst..

funderar över kvällens träning.. långpromenad eller crosstrainer..

helst av allt önskar jag att jag kunde fara ut och springa.. låter så jävla härligt när alla skriver om sina joggingrundor och jag blir så peppad.. men jag vet ju hur det är.. jag kan inte springa.. har jag aldrig kunnat.. får bara problem med andningen... och så otränad som jag är just nu så känns det ganska lönlöst.. jävla astma.. dom säger ju att astman blir bättre om man tränar upp sin kondition.. och det vet jag ju iofs att det är sant.. ju mer jag tränar ju mindre känner jag av det.. men springa.. det har jag aldrig kunnat.. inte ens när jag hade som bäst kondis.. men jag tror att det är lite psykiskt också.. jag tänker bara på hur det brukar bli när jag försöker och så ger jag upp innan jag ens börjat.. antar att man måste bygga upp det sakta men säkert och ta det jävligt lungt.. men jag vet inte om jag har tålamod..

nä.. en rask promenad på 60min eller 30min crosstrainer...
får se vad jag känner för när jag kommer hem efter jobbet..



Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0