dag 5 avklarad


Summering:

Frukost: naturdiet
Lunch: naturdiet
Fika: kaffe
Middag: 2st laxspett, sallad, tomat, gurka
samt dressing av lätt creme fraiche, lime och citron
Fredagsmys: en grillad chorizo vid brasan och en loka
:D LYX!

Motion:  Promenad 4km

blev lite fredagsmys med en grillad korv på kvällen
efter promenaden.. mums :D
det tycker jag att jag var värd..
hoppas det inte syns på vågen bara ;P haha.. 
men.. nåt gott måste man väl unna sig ibland också..

försöker att räkna kalorier på ett ungefär.. men det är ju helt klart lite krångligt.. typ om man ska äta ett äpple.. så ska man ju för att göra det helt rätt väga äpplet.. äta det och sen väga skrutten.. drygt.. orkar inte väga maten utan räknar på ett ungefär och tar i lite i överkant.. det är ju lätt med saker som det står på förpackningen dock.. typ laxspetten jag åt idag till middag..

8st spett = 480g dvs 60g per styck.. jag åt 2st= 120g
spetten inehåller 190kcal/100g alltså 1,9kcal/g

120g x 1,9 = 228 kcal

fast jag vet inte vad jag tycker om det här med att räkna kalorier.. det är ju så knäppt egentligen..
går man bara enligt det skulle man ju kunna leva på chips.. bara man inte åt för många..

njaaa.. jag håller mig till kolhydratfattig mat.. undviker socker och sötningsmedel..samt saker med för mycket av fel sorts fetter.. för det vet jag säkert att det fungerar bra..

blir någon slags egen variant på GI.. tycker inte om lchf så det tänker jag inte testa.. tycker det verkar ohälsosamt att äta för mycket fett.. och så får man ju så ont i magen då..

någon som har ett bättre förslag?


Kommentarer
Emma

Ska man räkna kalorier kan man inte bara tänka på kalorierna utan VILKA kalorier man äter =)

2010-06-08 17:56:44
URL: http://emmasform.blogspot.com
elin frk duktig

nä.. det är ju precis det jag menar.. man kan ju inte "bara" räkna kalorier.. så varför ska man då göra det? jag försöker äta nyttig och små portioner.. räknade kalorier ett tag men gav upp.. inte min grej helt enkelt..

2010-06-08 22:09:33

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0